Sedan skulle täckställningen monteras ihop. Det tog ett par timmar innan vi lyckades få ordning på plockepinnet. Mycket nöjda lyckades vi dock till slut hala upp presenningen och surra fast den i ställningen och i båten. Efter att ha fäst de obligatoriska glykoldunkarna i presenningen för att hindra den från att fångas av vinden och föras bort, klappade vi i händerna och tog lyckliga bussen hem. Jag var helt övertygad om att båten nu var i tryggt förvar till minst april.
![]() | |
| Glykoldunkarna håller nere presenningen. |
Sedan kom jul och nyår och januari och jag hade så mycket att göra att jag nästan glömde bort stackars "Bess". Efter hur många: "Äsch, vi tar båten nästa helg", så var det förra helgen dags för sanningens minut. Skulle vi mötas av en bortblåst presenning, en täckställning på rymmen över halva hamnområdet, en hamnkapten i uppror över amatörernas usla jobb? Nej. Så illa var det inte. Det var inte illa alls, faktiskt. Presenningen hade inte rört sig en millimeter sedan vi sist var nere. Så härligt! Jag hade ju fixat vintertäckningen i alla fall, även om jungman Jansson hade hjälpt till. Men ändå. Det här ska nog gå bra!

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar